tisdag 17 juli 2012

Om Vädret.

Möjligen svär jag i kyrkan men jag tycker drömmen om den svenska sommaren blir mer och mer opålitlig på något vis? Jo. Det är jättemysigt och härligt när det är varmt och skönt men med handen på hjärtat är det ju sällan fint väder någon längre tid?Ett gäng dagar här och ett gäng dagar där. Man kan ha trettio grader varmt och grilla både frukost lunch och middag. Men det kan också vara femtion grader varmt och regna från tvären ( bor i Göteborg). Hur ska man veta? Känns som rysk roulette?

Jag gillar det INTE.  Så jag åker helst bort istället.  Alltid gjort.

3 kommentarer:

Jo sa...

Jag klandrar dig inte någonstans, det svenska vädret suger! Jag kan leva med att det regnar men jag vill att det slutar vara så himla nyckfullt. Ena sekunden strålande sol, andra spöregn. Som du skriver: Hur ska man veta?

Miss Upsey Daisy sa...

Jo- Mmm. Hur ska man veta?

Anonym sa...

Håller med, jag jobbar alltid spå sommaren och njuter av dom få fina kvällar som kommer och drar dit pepparn växer (bokstavligen) när det är regn, snö och rusk (för DET kan man lite på att det är i Nov-feb)
Har precis hittat hit by the way - underhållande blogg :)