tisdag 13 mars 2012

Slalom.

Första gången jag åkte slalom var jag tjugo år. Det var i Schweiz och jag hade bara vara där några veckor och inte packat med skidkläder. Tänkte att man kan säkert åka i jeans istället. Sedan visade det sig att man visst inte kunde åka i jeans istället. Inte om man planerar att ramla rätt många gånger. Eller om man hamnar i en svart puckelpist vilket tar i runda slängar två timmar att ta sig ner för. Gående, med skidorna under armen. Då passar jeans inte alls faktiskt. Möjligen kom det tårar också. Ilska gör mig osnygg.







På torsdag åker jag till Sälen. Tur att jag är lite bättre numera. Jag tar mig ner utan att bära skidorna. Skidkläder har jag också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jeans är inte så smart i snö.

Spader Madame sa...

Jag tror du var snygg i alla fall. Och arg.

Miss Upsey Daisy sa...

FAM- Näe.
Spader- Snygg och arg. Allt i samma...