onsdag 26 december 2007

Då & Nu.

Min pappar älskar sin dator och internet. Idag hade han hittat den bostadsrättsförening vi bodde i när vi bodde i Nora. Vi flyttade därifrån 1983. Vi försökte tillsammans lista ut vilken balkong som var vår på den tiden det begav sig. Alla husen var om-målade och den gården jag lekte på var rätt liten ändå. Livet var rätt behagligt ändå ( förutom den gången en granntjej inbillade mig att några andra grannar var kannibaler och grillade människokött, jag vågade inte gå ut på flera veckor). Men förutom det så.


För några minuter sedan fick jag ett meddelande på Facebook från min bästa kompis från Nora-tiden. Vi har nog inte hörts på närmare 10 år. Men idag valde hon att höra av sig 25 år senare.

5 kommentarer:

Peter Madison sa...

Oj, Nora alltså. Där har jag spelat fotboll. Nora-cupen. Tusen år sen...på medeltiden närmare bestämt. Minns att det var lite småtrevligt där...

Jag åt en inbakad Calzone på en pizzeria där...det kommer jag ihåg precis just nu...

Peter Madison sa...

Tror det var min första pizza ever...!

Miss Upsey Daisy sa...

Nora är småtrevligt med kullersten.. Norasjön... små mysiga hus. Noraglass.

Det var då det.

Fasiken. Nu har jag suttit framför datorn hela dagen. Rumpan är totalt bortdomnad....

Imorgon mot GBG..

Blygisens betraktelser sa...

Men vad sade hon då?

Skall ni ses? Är facebook kul?

Miss Upsey Daisy sa...

Blygisen- på så sätt är facebook kul men annars ...mja..

Inget prat om att ses än så länge. :-)