torsdag 19 april 2012

Vi Måste Prata Om.

Mitt blodsocker.  Eller att det inte finns. Alla omkring mig verkar kunna glömma och äta och komma på det fjorton timmar sedan och bara "hoppsan, vi har inte ätit på fjorton timmar, kändes lite konstigt".  Om jag inte äter på fjorton timmar så innan jag faller ihop och dör vill jag döda hela världen. Nu skrattar ni säkert och det kan man göra OM MAN ÄR JÄVLIGT LÅNGT BORT JUST DÅ. Men jag går ifrån att vara ganska glad och solig till att mer eller mindre bli Satan. Jag BLIR Satan. Numera när jag är så vuxen och förståndig vet jag att jag blir Satan för att jag håller på att dö och då håller jag mig tyst ( samt håller mig ifrån saker som kan användas som vapen). Jag vet inte om ni har någon erfarenhet om det här att bli Satan men det är inte så lustigt.  Satan är .. inte så gullig.  Alls. Ofta när jag varit hungrig skäms jag lite över migsjälv.

Det var bara det. Nu har jag fått lunch och är rätt nöjd med livet.

10 kommentarer:

anna sa...

:) fint att höra! (jag har också lite problem med det där...)

Tess sa...

Man skulle kunna tro att vi är släkt, du och jag.

Jag har också lärt mig att vara tyst (inbillar jag mig i alla fall), men för säkerhets skull så informerar jag regelbundet personer i min närhet att det inte är nån bra idé att inte låta mig äta.

dundermei sa...

Hej Satan, jag är Satan! Alltså, när jag inte äter. Det är helt sjukt. Min bästa vän brukar halvt skämta om att hon alltid har en banan och en Festis i väskan när hon umgås med mig. I nödfall liksom. Jag är INTE snäll när jag är hungrig. Och det absolut värsta är när nån ber MIG välja matställe när jag redan är halvvägs till döden. "Ska vi gå dit, eller dit eller dit?" Vad är du sugen på?".

- INGET. ALLT. Ge mig mat. *bryta ihop*

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Efter Italiens 5-rätters i en vecka äter jag hela tiden. Luncha nästa torsdag? Kl. 12?

SaraMy sa...

Du är bäst Miss UD!
Jag blir också Satan när jag blir hungrig. Det tog bara 25 år för mig att koppla ihop det med föda. Fast å andra sidan blir jag Satan av andra saker också, så som fixat frisyren + dåligt väder (eller dåligt väder i allmänhet) Mens. Ägglossning. Tiden emellan mens och ägglossning,. och så fortsätter det i all oändlighet.

Åsa sa...

Du och jag ska uppenbart inte vara hungriga tillsammans. Det skulle bli ett Shakspear slut på en sån historia. Jag fick heta Divan i baksätet hela USA resan...

Jo sa...

Jag blir inte Satan, men jag har en hel del sådana omkring mig. Jag är den som blir tyst, det är liksom ingen idé att försöka konversera med Satan...
(Det händer dock att jag utbrister: "Men ta en morot för i helvete!" när Satangänget blir allt för jobbiga.)

Nina sa...

Satan har flyttat. Hon bodde här förut men drog när det blev för mycket bearnaisesås och grädde. LCHF har gjort under för mitt humör. Med mera.

Miss Upsey Daisy sa...

Anna- hej syster!
Tess- Tyst är bra men äta innan man faller--> så mycket bättre.
Emdu- Mycket bryta ihop. Håller med!
MissE- oh. femrätters :)
SaraMy- Det är ett aber. Jag påverkas mest av maten dock..
ÅN- SKa vi inte ...!
Jo- Ska tänka på morroten.
Nina- Intressant... ? :)

Annika sa...

Ha, sån är jag med. Har lärt mig ha panikmat i väskan, enda sättet att överleva när jag är ute och reser eller liknande. Annars 1) bryter jag ihop eller 2) är på väg att strypa närmsta person om de inte ger mig mat.
Inte helt jättebra runt folk man borde försöka imponera på. Men behöver man mat var 4:e timme så GÖR man.