onsdag 29 februari 2012

Inför Helgen.

I min värld hörde jag väldigt tydligt att det var jag ( Jag.Jag.Jag.Bara.Jag) som skulle få bestämma all musik inför den stundande road-tripen till Karlstad med ett par kompisar.

Tänker:
Göteborg-Karlstad x 2 cirka ungefär sex timmar.
Tålamodet hos två småbarnsföräldrar. Mycket högt.
Antal år jag har haft äran att känna dessa två.
Fjorton år och lite till.
En gammal aerobicinstruktör borde tåla det mesta.
Den andra är både lättare och mindre än mig så hon får sitta i baksätet.
Sitter man i baksätet kan man inte byta musik.
Eller slänga av undertecknad.
Kalkylerar med alla risker som finns.

Slutsumma. Kan välja skoningslöst.

Cliffhanger. Kommer de gå med på att äta frulle vid en pitoresk liten sjö längs vägen? I snålblåst och med långtradarna som stryker förbi på en halvmeters håll.

2 kommentarer:

Katarina sa...

Jag tror det är ganska stor chans att de kommer att gå med på att stanna vid en liten sjö och äta frukost.

I bästa fall för att slänga din musik i sjön. I värsta fall för att slänga dig i sjön.

Och om du tycker att jag har onödigt låga tankar om ditt musikval har du helt rätt.

Fast det är ditt eget fel eftersom du själv beskriver vilka egenskaper som krävs för att någon skulle kunna tänkas stå ut med din musik. Småbarnsförälder, aerobicsinstruktör och/eller baksätesplacerad.

Du kan tolka det här som att jag gärna skulle se ett exempel på hur en låtlista från dig skulle kunna se ut. Och då skulle du ha rätt.

Och om du tycker att jag skriver onödigt långa kommentarer och egentligen borde jobba har du också rätt.

Miss Upsey Daisy sa...

Katarina- Är inte så sugen på att bli slängd i en sjö men är rädd att det blir så ändå.