torsdag 1 september 2011

Sweet Lord.

Åt lunch med en fin vän. Fisk och blåmusslor. I nån sås. Iallafall. Hon hävdar att innan man kokar musslor så LÅTER DE. Eller rättare sagt. Jag minnas att hon uttryckte det så här "de pratar med varandra". Sedan låter de när man kokar dem! Först höll mina ögon på att poppa ut. Sedan svalde jag gråten. Och nu känner jag mig som en MÖRDARE för jag tänker att i diskohon ligger en hel musselfamilj och barnmusslorna frågar mamma mussla vad som ska hända och mamma mussla vill inte att barnen ska veta..

/liteväl_livligfantasi@hotmail.com

6 kommentarer:

anagoesbananas. sa...

Nooooo! :/

LabHäxan sa...

:(

Fru Choklad sa...

Men men men hur ska jag någonsin kunna äta musslor efter det här? (Har också ett knippe livlig fantasi....)

Anki sa...

Men åååååh!! Varför? Varför kände du att du behövde dela detta hemska? Lilla barnmusslan... :-(

Miss Upsey Daisy sa...

Anabanan- NOOOOO!
Labhäxan- tragedi!
Fru Choklad- solly!
Anki- Barnmusslan döööör!

Miss Upsey Daisy sa...

Evalinn- Mycket.