onsdag 8 december 2010

vad du skulle göra om du vann snuskigt mycket pengar

Undrar Frida.

Jag skulle bo kvar i Göteborg. Men kanske köpa ett gäng fastigheter på lite andra platser. Läs utomlands. Det vore fint att ha en lägenhet i London och gärna någonstans där det är varmt också. Jag skulle nog inte jobba med det jag gör idag utan något helt annat. Hitta tid att lära mig mer saker. Några språk till. Spanska iallafall. Så skulle jag resa ännu mer. Oj. Jag skulle nog starta upp ett katthem. Som den lilla djur-nörd jag är.

Så skulle jag vara frikostig mot alla jag tycker om. Ungefär så.

Vad skulle ni göra?

5 kommentarer:

Tesa sa...

Mmm, satsa en del av dem för att växa till sig och fortfarande ge avkastning.
Ge bort en hel del till släkt och nära vänner.
Skänka lite mer än jag gör idag till diverse föreningar och hjälporganisationer, kanske försöka aktivera mig själv lite mer också.

Resa och fotografera mycket mer, odla mina intressen och göra sånt jag tycker om mycket mer än jag gör idag. Med andra ord: jag skulle inte sluta jobba... bara göra om jobbet lite. ;)

karro sa...

resa, fotografera, resa lite till. köpa ett sommarhus vid en sjö. en lägenhet i berlin. gå ner i arbetstid. skänka pengar till behövande naturligtvis. volontärjobba.

tingeling sa...

jag skulle starta en rättvis och glad fabrik i ett land med behov av hjälp och där skulle man producera fina ekologiska kläder som jag själv bestämmer hur de ska se ut:). och det skulle finnas barnomsorg och skola och matsal och sjukvård i anslutning till fabriken. så skulle jag starta flera likadana fabriker runt om i världen och sälja kläderna som förmodligen skulle kosta hur mycket som helst. men det skulle inte spela så stor roll egentligen.

Miss Upsey Daisy sa...

Tesa- Spara skulle jag med. Och vi har samma tänk tror jag.
Karro- Samma lika som jag.
Tingeling- Jag skulle också vara rik och därmed köpa dina kläder. :)

Anonym sa...

Jag skulle sluta oroa mig.