måndag 6 december 2010

Dag 23- Det Här Får Mig Att Må Bättre.

Många saker. Stora som små. Vi kör det huller om buller.

Resor till Asien.
Människor som använder orden.
"Åh, vad roligt"
Eller alternativt.
"Inga problem"
Genomförandet av mina planer.
Utan grus i maskineriet.
Katt-bos.
Ha många vänner på samma plats samtidigt.
Pojkvännen på Berget.
Alltid.
Och nu i juletid måste jag säga knäck.
Sjukt gott helt enkelt.
Jag gilllar när det händer saker.
Stora som små saker.
Weekend-resor med vänner.
Till London, Köpenhamn eller Barcelona.
Eller någon annanstans med.

Sådär. Då var den listan klar.

6 kommentarer:

K. sa...

Bra lista! Vi ses imorgn.

Spader Madame sa...

Okej- då har man koll!

Katarina sa...

Många fina grejer!

Jag har förstås aldrig varit i Asien. Eller träffat pojkvännen på Berget. Men jag litar på ditt omdöme vad gäller dessa punkter.

Vad gäller knäck däremot har det tyvärr fallit bort från min 'gilla'-lista sedan jag bröt sönder en tand med hjälp av en dylik.

Men i övrigt är jag med.

Miss Upsey Daisy sa...

Katinka- Vi ses.
Spader- Jajamen
Katarina- Synd på knäcken. Och du får lita på mina ord när det gäller Asien.. eller pojkvännen på berget.

Men hiskeligt synd på knäcken måste jag säga.

Katarina sa...

Man kan försöka behärska sig och suga på knäcken istället för att tugga. Men det blir liksom inte samma grej.

Men man kan säga att tack vare knäckfadäsen har jag blivit en fena på att göra hemmagjorda Mozartkulor. Kanske att jag tar mig samman och gör lite såna i jul.

Miss Upsey Daisy sa...

Katarina- Låter gott men knäck är liksom alltid knäck om du förstår.