måndag 20 december 2010

Skans.

Råkade tjuvkika lite på pusspolisens fusklapp. Verkar som vi pussats svindlande trettiofem gånger! Ni hör ju själva vilket galet antal pussar som utdelats mellan två heltidsarbetande vuxna som inte bor tillsammans. I vilket fall som helst. Det är inte bara pussar som hon bockar av utan även hur ett förhållande kan tänkas se ut.

(x) bal
( ) skans
( ) brölop

Först går man på bal. Det ska vi göra i maj. Det har hon hört varvid det är bockat och avklarat. Efter man ha gått på bal och hängt i åtta månader så är det dags att bli seriös. Det är då det är dags för "skans" tror jag. Man kollar om man får chans helt enkelt. Solklart. Får se om jag frågar själv eller skickar kompis då när det är dags. Har man fått ja på "skansfrågan" är det väl mer eller mindre dags för "brölop". Man kan ju bara leka med tanken hur många pussar man är uppe i då? Jag vet då inte. Tur att det finns på pränt.

9 kommentarer:

Turtlan sa...

Oj oj vad hon håller koll på läget. Rolig liten dam!

Min lille kompis H 9 år har också frågat mig om jag frågat skans på M?

Svarade ärligt att "Nej det har jag inte gjort."

- Men varför då sa han?

- Nja...,vuxna brukar inte göra så.

Nähä... men gör det ändå!

Jag fixade det och M svarade Ja på skansen. Fint va!

Han är också undrande om vi ska flytta ihop snart? Han frågar det alltid lite bekymrat. Min teori är att han är bekymrad över inte få hälsa på sen....

Han blev nöjd över att så klart ska han komma och hälsa på och kanske sova över.

Skönt att jag kunde lindra hans oro :-)

Tesa sa...

Frågar man skans efter pussandet? Och SEN bröllop?! Jäklar... då har jag gjort allt i fel ordning! Kan du kolla om det går att göra om?

Spader Madame sa...

Jag tycker du ska skicka en kompis! Eller skicka en lapp, med ja - nej-kanske!

Enannan sa...

Underbart!

Miss Upsey Daisy sa...

Turtlan- Åh. Vad fint att han fortfarande kan sova över om det skulle bli så. Inte frågat skans än menar du? ;-)
Tesa- Jag ska kolla. Men så vitt jag vet är det pussar skans och sedan brölop....
Spader- Jag HAR frågat redan ;-)
Enannan- :-)

Jenny sa...

Sötaste pusspolisen i stan!

Miss Upsey Daisy sa...

Jenny- Alla gånger! :)

Turtlan sa...

Jo då, jag frågade allt skans då när H hade undrat over det.

M svarade Ja på skansfrågan och det var H så nöjd med när jag berättade.

Tur att de håller ordning på oss de där yngre!

Miss Upsey Daisy sa...

Turtlan- Har också frågat skans.. fast han säger att han frågat innan mig. Så man kan säga att han var ihop med mig innan jag var ihop med honom. Ifall det går.