måndag 7 juni 2010

Målet.

Målgången var på klassisk mark.
Stockholms Stadion.
När man passerar mål och inser.
Nu är det över.
Nu är det verkligen över.

Då händer två saker.
Dels försöker man att inte svimma.
För hela världen snurrar.
När världen slutar snurra.
Det är då.
Det är då tårarna kommer.

När jag hade samlat ihop mig
Fått min medalj.
Fått mitt vatten.
Då är det hopp om livet igen!
Ringer Polly och meddelar:
-Banne mig!
Ringer kattvakten.

Inväntar Loppanlej som kommer strax bakom.
Så lipar vi båda igen.
Ett stående inslag vid marathon.
Men vet ni vad?
Det gör inget.
Jag tror det är så det ska vara.

15 kommentarer:

Frida sa...

jag började ju grina vid Varvet-målet, kan bara tänka mig vilka störtfloder som skulle forsa efter en mara!

Laila och Johan sa...

Gråter lite bara av tanken! .,..och det värsta är att jag tror vi kommer att göra om det igen.... någongång!

Spader Madame sa...

Precis så det ska vara! Litet som att föda barn eller?
;-))

Turtlan sa...

Herre Gud människa, Du får mig att bli darrig och gråtig´ bara av att läsa!!!

Jag insisterar att BragdGuldet bör gå till Miss UD i år!

Så det så!

Du är min hjälte ... hela Juni månad ut! Minst!

Anonym sa...

Jag vet! Låter dumt, men det du beskriver låter så härligt. :-)

Evalinn sa...

Grattis igen! :-)

L sa...

Men Loppis, har du ändrat dig?!?! :-D

tingeling sa...

hatten av!! vilken grej.

Miss Upsey Daisy sa...

Frida- Har också grinat vid varvet men av ilska över dumma funktionärer..
Loppis- Det tror jag med. Faktiskt.
Spader- Hur ska jag kunna veta?????
Turtlan- Hehe, gulligt av dig. :) stor kram!
Mia- Det var faktiskt så. Brukar inte tycka det men så var det.
Evalinn-Tack igen.
L- Svarar för Loppis. Det HAR hon.
Tingeling- Tack igen.

Sara sa...

Jag är så jävla impad alltså - det här är något jag aldrig skulle klara. Varken fysiskt eller psykiskt. Bra jobbat :)

Miss Upsey Daisy sa...

Sara- Tack. Jag är förvånad själv att det gick överhuvudtaget...Men skön känsla helt klart.

No-one sa...

Påminner om hur jag ser förlossningen framför mig :) Fast då får man ingen medalj... (okej, man får ett barn - men ändå, lite orättvist är det väl ändå?)

Miss Upsey Daisy sa...

Alexia-Lite. Men en egentillverkad bebis är bra fint det med :)

Enannan sa...

Du är för fasen helt grym! Och Loppan också :)

Miss Upsey Daisy sa...

Enannan- Tack!