tisdag 10 februari 2009

"Innan-det-händer-kakor".

Kollega kommer instövlade in fikarummet och skådar den enorma burk av biscotti som står på bordet.

- Kakor? Hembakade?
- Jajamensan. Vi har fått dem av X eller snarare hans fru.
- Trevligt. Vad är det för biscotti?
- Det är choklad eller så kan man säga att det är " nu-har-jag-gått-över-tiden-och-det-finns- inget-att-göra-och-jag-får-baka-något-för-att-inte-bli-galen-av-att-gå-hemma". Sådana biscotti är det. Min egna tolkning ska tilläggas. Ska det vara en kaka?

9 kommentarer:

Evalinn sa...

De låter smarriga! (För oss andra.)

Miss Upsey Daisy sa...

Evalinn- Smarriga minsan. Hon får gärna bara mera :D

Lisa sa...

Jaha, DEN typen av kakor! Sådana har jag fortfarande hela frysen full av. Mycket gott!

Sincerely Johanna sa...

Det verkar tydligen vara oerhört jobbigt att gå över tiden. Mill krattade alla löv i sin trädgård för att få tiden att gå.

Miss Upsey Daisy sa...

Lisa- Jepp. Innan det händer kakor.

Johanna- Verkar det verkligen vara...

Jo sa...

Åh, har ni kakor!!! ;)

Det verkar iofs vara ett bra sätt att få tiden att gå... :) Åtminstone för er andra...

Miss Upsey Daisy sa...

Jo- En hel burk med ljuvliga chokladkakor ;D

Camilla sa...

det var nog en slå-huvudet-på-spiken-tolkning tror jag. :)

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Hehe..