måndag 22 december 2008

Imorgon då rå.

Dags att lämna hemmet trygga vrå och köra mot Sälen. Känns extra-fiffigt med anti-sladd (som piper så informativt) när man ska ut och köra på fjällvägarna. Hämtar upp en vän på vägen som nästan lovat att hon har lika fula skidor som jag har ( tänk åttiotal mintgrön & cerise) bara det känns som ett skäl att åka upp. Kompisen redan på plats hälsar att fåtalet liftar är öppna och att man får staka sig nerför backen då det blåser kraftigt. Halvdags skidåkning känns som ett alternativ.

4 kommentarer:

Enannan sa...

Åh vad mysigt! Svisch, svisch som en mintgrön smällkaramell. Jag ser det framför mig. Hare så mysigt och bryt inga ben :D

Miss Upsey Daisy sa...

Enannan- Se det inte så svischigt.. jag är mer av den plogande typen ;D

Anonym sa...

Varför kommer jag att tänka på Sällskapsresan- du vet när de är i Alperna?

karro sa...

åh vad härligt med lite skidåkning!!!