onsdag 27 juni 2007

Malaria

Det bär ju av till Malaysia om 6 veckor eller vad det blir. Malariaområde. Men jag är så kluven för det verkar vara så olika hur man gör med malariatabletter. Nu har jag kvar sedan förra vändan i Malaysia och denna turen är väl rätt snarlik den förra. Lite stad, lite djungel och lite strand samt ungefär samma tid.

Är det någon som har mått dåligt av malariatabletter? Man kan ju må riktigt illa med depressioner osv. Men jag vet ingen som har blivit dålig av själva tabletterna, kanske inte är så vanligt trots allt?

12 kommentarer:

Missy sa...

Jag känner till flera personer som mått dåligt av malaria däremot. Verkar vara en festlig sjukdom.

Miss Upsey Daisy sa...

Good point Missy!

Då satsar jag på salmonella istället.

stella sweden sa...

Mannens dotter fick malaria, trots tabletter.
Käka tabletter, det kanske lindrar ifall du skulle få en liten jävla fluga på dig!

Dom små krypen!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag ska äta tabletter. Jag har aldrig märkt av biverkningar men vissa verkar vara mer oroade över dem.

Men att hon fick malaria ändå?

Anonym sa...

Jag har hört att det är större risk att må riktigt dåligt av tabletterna än att få malaria, därför brukar jag aldrig äta sånna tabletter, och jag har aldrig fått malaria. Men det kanske är idiotiskt att chansa om du ska till ett högriskområde

Miss Upsey Daisy sa...

Jag har tabletter kvar som jag inte reagerat på. Äter dem om ser glad ut helt enkelt!

Laila och Johan sa...

har inte en susning om tabletterna men jag kan bara säga att jag är lite avis!! Var i Malaysia -95, men bara i KL i stort sett. Svärfar bodde och jobbade där då så det var heeelt ok!!

Miss Upsey Daisy sa...

Malaysia är bra på så vis att transportsystemet är bra så man hinner med massor på två veckor.

Jag var där för ... tre år sedan...

Evalinn sa...

Jag röstar också för tabletterna! Har aldrig hört talas om nån som mått dåligt av tabletterna...så jag tror inte att det är alltför vanligt. Malaria verkar vara en lömsk sjuka som man inte vill ha. Har man väl fått malaria en gång så kan man få återfall hela livet, verkar inte så skoj. Skulle du må dåligt kan du ju alltid omvärdera beslutet?

Miss Upsey Daisy sa...

Bestämt mig för tabletterna.

Malaria rockar inte så fett.

Anonym sa...

Jag har aldrig hört nån som mått dåligt av dem, däremot fick en väldigt konstig kvalitet på håret ett tag, men hellre det än Malaria...

Miss Upsey Daisy sa...

Jo-vi ses imorgon. Och mitt hår är väl knappast prinsesslikt idag så... :-)