fredag 29 december 2006

Kvinnorna i mitt liv.

Jag är lite otrogen. Slits mellan dyrt och billigt. Trevlig och hipp.

Vi talar om frisörer. Jag har flera nämligen. Tänkte presentera dem.

Den dyra. Söt och hipp. Vi pratar ibland om klubbar och jag låtsas som jag är lite coolare än vad jag är. Hon fattar nog att jag är rätt töntig egentligen. Men vi låstsas som jag är cool ändå.

Den billiga. Trevlig. Och billig. Jag säger exakt hur man ska klippa och hon klipper.
Det är ful inredning. Hon är en typisk sambotjej. Som säkert bakar bullar och åker på charter.

Den pratsamma. Hon pratar. Vi pratar om hennes barn. De gör ganska mycket saker. Tonåringar är hennes barn. En gång glömde hon bort min tid. Jag blev sur. Hejdåjättelänge tänkte jag.

Nu har jag en ny! Vi sågs första gången igår. Hon har rosarandiga sockor och en svart panter tatuerad. Henne gillar vi. Hon förstod mig. Hon pratade inte hål i mitt huvud. Vi ska ses igen. Vi hoppas på fortsatt bra samarbete.

Det där med att välja frisör. Inte så enkelt. Och den nya hade inga skvallertidningar. Inga alls.

Det var konstigt. Ingår det inte i konceptet för frisör?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har oxå hittat en frisör som uppfyller mina krav - nämligen att klippa mitt hår så det sköter sig själv utan min assistans...

Miss Upsey Daisy sa...

Har hon också rosarandiga sockor?

Anonym sa...

Nej, men hon har färgat underhåret mörkgrönt. På sig själv alltså.