onsdag 20 februari 2013

Nästa Renoveringsprojekt.

Sjunde rummet vi renoverar för övrigt. Mina känslor för renovering och fix?  Jag är ingen renoverings-, pyssel-, eller  trädgårdsmänniska. När mitt hem ser ut som en krigszon p gr av renovering  mår jag psykiskt dåligt. Alltid. Vid varje flytt blir jag odräglig fram tills dess att alla flyttkartonger är uppackade och varenda hylla lampa är uppsatt. Jag skulle förmodligen stressa ihjäl mig om jag hade en sommarstuga som ständigt krävde underhåll och fixande. Jag hade kört dygnet runt hela sommaren och sedan när semestern var slut hade jag nog suttit i ett hörn och grinat över att jag inte var klar (sedan hade jag sålt sommarstugan och luffat runt i Asien istället). Därför kommer aldrig köpa sommarstuga någonsin.

Iallafall. Dock mycket förtjust i ett färdigt resultat. Förtjust i ordning och reda. Förtjust i struktur. Förtjust i "less is moore". Rena ytor.

Med de orden sagda inleds Projekt Vardagsrum där vi lite enkelt ska bygga en vägg bland annat. Måla trettiofem kvadrat. Hitta nya lösningar. Köpa en och annan möbel. Rensa & förenkla.

Känslan just nu? Skräckblandad förtjusning delat med pepp.
 

Inga kommentarer: